Veel Star Wars-fans - waaronder ikzelf - kijken bijzonder uit naar de nieuwe film in de filmreeks, die rond kerst in premiere gaat. Als we de trailers moeten geloven wordt het echt een geweldige ervaring: visueel gezien wordt dit verreweg de beste film ooit. En dat wil wat zeggen. Daniel Fleetwood, 32 jaar oud, is één zo'n fan. Helaas heeft hij een bijzonder groot probleem. Eerder dit jaar kreeg hij te horen dat hij een ongeneeslijke vorm van kanker heeft. Zijn artsen zeggen dat hij het niet tot de kerst redt. Dit betekent niet alleen dat hij op veel te jonge leeftijd zal overlijden en een liefhebbende vrouw zal achterlaten, maar ook dat hij niet in staat zal zijn om de nieuwe Star Wars film te zien.
Omdat zijn vrouw ontzettend veel van hem houdt en weet wat Star Wars voor hem betekent besloot ze onlangs om
een grote campagne op te zetten. Haar doel? Disney en regisseur J.J. Abram ervan overtuigen om Daniel de film alsnog te laten zien - thuis, op zijn gemak, samen op de bank met zijn echtgenote.
https://twitter.com/TheNerdFu/status/660105675578589185
De campagne ging in korte tijd viraal en werd zelfs gesteund door twee acteurs: John Boyega die een ex-stormtrooper speelt in de nieuwe film en Mark Hamill: jawel, Luke Skywalker himself gooide zijn prestige erachter.
Het gevolg? Disney en J.J. Abrams gingen overstag en verrasten Daniel onlangs met de dag van zijn leven (na het huwelijk met zijn vrouw, natuurlijk): een crew van Disney kwam bij hem thuis langs, prepareerde de televisie, en liet de nieuwe film zien aan Daniel. De fan genoot er - samen met zijn vrouw - met volle teugen van.
Daniels vrouw, Ashley, vertelt aan het Amerikaanse TMZ dat haar man de film werkelijk geweldig vond en dat hij bijzonder blij is dat hij de film heeft kunnen zien. Zijn dag werd nog beter omdat J.J. Abrams Daniel persoonlijk belde voor de film aan hem getoond werd: op die manier keek hij dus niet alleen de film, maar had hij ook nog eens de tijd om de regisseur van de film vragen te stellen en hem te bedanken voor deze fantastische eer.