SIRE wil hufterigheid van Nederlanders oplossen door hashtag 'doeslief'

Geen categorie04 mrt 2019, 14:00
Dat gaat vast werken.
Nederlanders staan internationaal bekend als de grootste hufters ter wereld. Dat is niet zo gek. De gemiddelde Nederlander is namelijk ongelooflijk asociaal, onbeschoft, en ongemanierd. Ja, ik weet het, u vindt het niet leuk om dat te lezen, maar als échte Nederlander heb ik daar lak aan.
Omdat Nederlanders elkaar (en anderen, overigens!) zo slecht behandelen is SIRE begonnen met een nieuwe campagne.

Vandaag lanceert Sire (voluit: Stichting Ideële Reclame) een nieuwe campagne tegen onbeschoft gedrag: van bumperkleven en voordringen tot scheldpartijen op sociale media. Met het zelfbedachte woord #DOESLIEF als leuze en een reeks televisie- en reclamespotjes roept Sire Nederlanders op om vriendelijker te doen.

Een voorbeeld van deze campagne:
sire
Voor de goede orde doe ik zelf maar meteen mee aan deze campagne. Wij Nederlanders mogen best een keer vriendelijk zijn. Of, zoals ik op Twitter schrijf:
https://twitter.com/MichaelvdGalien/status/1102509404849614848
Ja, het is van wezensbelang dat we eindelijk eens lief doen tegen elkaar. Dat we elkaar op een goede, positieve manier behandelen. Dat we respect voor elkaar tonen. Nederlanders doen dat veel te weinig -- en het is eigenlijk gewoon een schandvlek op onze internationale reputatie.
Maar, er zijn natuurlijk wél uitzonderingen. Laten we wel wezen, er is nooit een goede reden om vriendelijk te zijn jegens GroenLinksers, D66, ISIS-terroristen en ander tuig.
Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten