Het is weer zover, Simyo sleept voor de vierde keer op rij de award voor “Beste Prepaid Provider” binnen. Mede door het advies van PrepaidSimkaart.net in acht te hebben genomen en de prepaid internet bundels in data te verhogen, heeft Simyo het net aan gewonnen van Vodafone. Vodafone staat op een stabiele tweede plek, gevolgd door KPN.
De award “Beste Prepaid Provider” is door de grootste prepaid website van Nederland, PrepaidSimkaart.net, enkele jaren geleden in het leven geroepen om providers te stimuleren, te motiveren en te activeren om hun prepaid diensten voor consumenten te verbeteren.
Simyo is wederom de grote winnaar en heeft de 50cm grote beker ook met trots in ontvangst genomen, welke is uitgereikt door de CEO van PrepaidSimkaart.net: Wesley Kelder.
Simyo voelt de hete adem van Vodafone in haar nek, maar heeft mede door het aanpassen van haar prepaid internet bundels de strijd gewonnen. Het verhogen van het aantal MB’s in de prepaid bundels heeft eigenaar Wesley Kelder als must gesteld voor Simyo in 2015, om de award voor 2016 weer binnen te slepen. Dit omdat PrepaidSimkaart.net inzicht had in de trends op de telecommarkt en al wist waar de concurrentie mee bezig is en hoe de markt zich beweegt. Consumenten willen namelijk steeds meer data en een steeds snellere internetverbinding. Hoe sneller het internet is, hoe meer data men gaat gebruiken omdat het browsen en streamen veel soepeler gaat.
Citaat Wesley Kelder: Wij zijn trots dat Simyo ons advies / waarschuwing heeft meegenomen en haar prepaid internetbundels heeft herzien. Mede hierom redt Simyo het weer om Vodafone voor te blijven als Beste Prepaid Provider van Nederland. Dit is een mooi voorbeeld van ons doel met deze award: Providers stimuleren om een betere prepaid dienstverlening en een beter prepaid aanbod te exploiteren.
De top 5 is als volgt:
1. Simyo -190 punten
2. Vodafone - 180 punten
3. KPN - 178 punten
4. AH Mobiel - 172
5. Bliep - 166
Wat gaat er veranderen in de verkiezing van 2017?
De beste provider van dit jaar (2017) zal aan het einde van het desbetreffende jaar worden uitgeroepen. Daarnaast zullen wij ook dit jaar weer enkele dingen veranderen:
De stem van de consument zal nog zwaarder wegen dan in 2016
Selfservice-systeem mogelijkheden zal worden uitgesplitst in verschillende punten
Prepaid internet zullen wij wellicht nog wat specifieker verdelen in subcategorieën, waardoor dit onderdeel nog zwaarder zal wegen. Reden hiertoe is dat wij een enorme verschuiving zien in de behoefte van de consument. De consument wilt meer variatie in prepaid internet bundels, meer opties in snelheid, meer extra internet services etc.
Deze punten worden uitgebreid en toegevoegd aan de bestaande 22 beoordelingscriteria van dit jaar. Ieder jaar worden de beoordelingscriteria herzien en zo nodig aangepast op basis van de ontwikkeling in de consumentenmarkt.