Roemer vreest verkiezingen, ondergaat metamorfose

Geen categorie22 jan 2015, 13:00

Emile Roemer heeft een nieuwe look, anders kan hij de verkiezingen niet winnen.

Opvallend is het zeker, de nieuwe look van Emile Roemer. Sinds kort heeft hij niet meer zijn haren achterovergekamd zoals op bovenstaande foto, maar loopt hij rond met een Balkenende-achtig kapsel waarbij zijn haar opzij is gekamd. Zie de foto bij het artikel op Telegraaf.nl. Tegelijkertijd is hij ook andere, mooiere (duurdere) pakken gaan dragen. En dat allemaal twee maanden voor de Provinciale Statenverkiezingen:

De SP profiteert in de peilingen nauwelijks van de enorme leegloop bij aartsrivaal PvdA. Om het tij te keren, kan een frisse aanpak geen kwaad. Zeker nu er spannende verkiezingen aankomen, op 18 maart voor de Provinciale Staten, waarmee indirect ook een nieuwe Eerste Kamer wordt gekozen. Voor die campagne staan meerdere tv-debatten met politieke kopstukken gepland.

Roemer doet net alsof het allemaal spontaan is gebeurd, het nieuwe kapsel en zijn collectie nieuwe pakken ("Mijn kapper vroeg of we het niet eens anders moesten doen. 'Probeer maar', zei ik"), maar zoiets gebeurt niet spontaan. Daar wordt heel goed over nagedacht door een campagneteam.

De SP-leider probeert net als Samsom vlak voor de verkiezingen zijn uiterlijk aan te passen om in trek te komen bij de kiezer. De oplettende kiezer zal daar natuurlijk doorheen prikken, andere kiezers zullen er wel voor vallen, net zoals ze vielen voor het nieuwe imago van Samsom tijdens de campagne voor de Tweede Kamerverkiezingen van 2012.

Gelukkig weten de meeste Nederlanders dat Roemer een bloedrode socialist is die een gevaar is voor de portemonnee van iedere hardwerkende Nederlander. Vandaar dat de SP amper profiteert van de zwalkende PvdA. Geen nieuw kapsel of nieuw pak dat daar iets aan gaat veranderen. De metamorfose moet een soort wanhoopspoging zijn, want de SP-leider zit al een tijdje op de schopstoel.

Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten