Vier van de laatste zes Grand Prix zijn voor Max uitgelopen op een drama.
Het was weer het oude verhaal vandaag bij de Grand Prix van Azerbeidzjan:
Max Verstappen begon prima aan de race. Hij ging meteen van plek 5 naar plek 4. Toen zette hij de aanval in op de man die op de derde plek reed,
Sergio Perez. Hij zat er kort achter, probeerde het een paar keer... het was alleen maar een kwestie van tijd voordat Max virtueel op het podium zou rijden.
Tot er opeens een blauwe rookwolk zichtbaar was bij zijn motor en het vermogen wéér helemaal wegviel. "Ja hoor, daar gaan we weer," riep Max over de radio. Zijn teambaas antwoordde: "Sorry." Ja, sorry. Daar heeft helemaal niemand iets aan; Max niet, en ook Nederlandse
Formule 1 fans niet. Iedere race weer gaan we er goed voor zitten waarna de technici van
Red Bull Racing (en dus van Renault, want die levert de motor) er een
puinhoop van maken. Het is een godswonder dat Max door blijft gaan en elke race weer de energie kan opbrengen om het maximale eruit te halen -- of dat in ieder geval te proberen.
En dan nog iets: hoe kan het dat dit Max steeds weer overkomt, maar dat zijn teamgenoot Daniel Ricciardo deze problemen niet heeft? Natuurlijk zullen ze het er niet om doen bij Red Bull, maar er is wel degelijk iets geks aan de hand. Nemen Max' ingenieurs meer risico's? Zijn ze gewoon minder goed dan die van Ricciardo? Tekst en uitleg graag, en wel meteen.
Ondertussen kan je niet anders dan dagdromen over een transfer van Max naar een team met ingenieurs die er wél iets van kunnen. Hebben ze bij Mercedes geen behoefte aan een jonge, talentvolle Nederlander?