Mediahuis gaat GeenStijl verkopen aan de hoofdredactie van de website. De reden hiervoor zou 'bepaalde ethiek' en 'professionele journalistiek'. Dat meldt adformatie.nl.
Hoofdredacteur Marck Burema en adjunct Bart Nijman zouden zelfs geld toe krijgen om ze door de eerste periode als onafhankelijken te helpen. Dumpert, het welbekende videoplatform, wilde Mediahuis graag zelf houden.
Kennelijk wordt het Mediahuis te heet onder de voeten door GeenStijl te willen afstoten. Ze noemen ethiek en professionaliteit als voornaamste reden om afstand te doen van het mediaplatform. Het gaat natuurlijk om de boycot die door Rosanna Hertzberger op werd geroepen. Zij vroeg adverteerders om niet langer van GeenStijl en Dumpert gebruik te maken omdat zij de reacties op de platformen te seksistisch en aanstootgevend vond.
Hertzberger en honderden andere vrouwen die gewoon niet op GeenStijl konden klikken, wilden dat de adverteerders 'kritisch nadachten over of hun advertentiebeleid overeenkomt met de waarden van hun onderneming.' Een mooie manier om iets waar je het niet mee eens bent de nek om te draaien, waardoor het nu buiten het zicht voort blijft bestaan.
Dumpert blijft echter een flinke cash-cow waardoor Mediahuis best wel schijt heeft aan z'n advertentiebeleid en waarden, waardoor ze alleen GeenStijl op afstand willen houden. Marck Burema en Bart Nijman zullen dus aan de bak moeten om GeenStijl levend te houden! Gaat ze dat lukken of is langzaam het einde in zicht en was Hertzberger de laatste deugsteek dat het platform kon incasseren?