Racisme, racisme, overal is racisme. Zet er een goede beat onder en je hebt een goed rapnummer. Zo lang een blanke man het maar niet rapt, anders is het culturele toe-eigening. Enfin, de volgende in het racisme rijtje is Albert Heijn. Ze hebben klantprofielen gemaakt en die zitten vol met racistische karikaturen. U kunt het zien op het plaatje hierboven en dan ziet u ook gelijk waarom men het racistisch vindt. Tja, ik moet eerlijk zijn dat ik het helemaal niet zo schokkend vindt, kijk maar bijvoorbeeld naar het 'moderne gezin', geen enkele blanke. Het is niet echt dat men een voorkeur uitspreekt.
Albert Heijn trekt het boetekleed aan. De cursus, die zo’n twee jaar in de huidige opzet werd gebruikt, is vanmiddag direct offline gehaald. ,,We vinden dit hoogst vervelend,’’ zegt woordvoerder Erik Lücker. ,,De afbeeldingen zijn ongelukkig gekozen. Daar zit geen idee achter, maar nu mensen er aanstoot aan nemen, gaan we er eerst kritisch naar kijken hoe dit anders kan.’’
Ja, Albert Heijn geeft toe aan deze hysterie. Bijna iedereen kan gelijk zien dat deze ophef nergens op slaat, maar toch geeft de supermarktketen toe en haalt het de afbeelding van de site. Daarmee geeft de supermarkt dus waarde en macht aan de mensen die hier zo veel hysterie op los laten. Domme zet.
Geef dit soort mensen geen macht, geef dit soort mensen geen legitimiteit. Luister naar de voormalige GroenLinks fractieleider
Femke Halsema. Als iedereen overal racisme gaat zien dan ontgaan de echte racisten. Dat is niet de bedoeling, dus stop met dit soort onzin.