1. Home
  2. Marketingsucces Knut gestopt met ijsberen

Marketingsucces Knut gestopt met ijsberen

Geen categorie19 mrt 2011, 18:41
De ijsbeer Knut, een wereldwijd marketingsucces van een zoo in Berlijn, overleed vandaag op vierjarige leeftijd.
De doodsoorzaak is nog onduidelijk. Het dier werd in elkaar gezakt drijvend op het water en, zo bleek al snel, dood teruggevonden in het zwembad van de ijsberen.
Knut was toen hij in december 2006 geboren werd de eerste ijsbeer in meer dan dertig jaar die in de Berlijnse dierentuin ter wereld kwam.
Dat hij door zijn moeder verstoten werd in combinatie met zijn aandoenlijke aanblik was het fundament voor een mondiaal marketingsucces. Er was veel kritiek op het besluit om Knut, met de fles, door mensen groot te brengen.
Knut leverde de dierentuin echter miljoenen euro's aan publiciteitscontracten en merchandising op en bleef tot zijn dood een publiekstrekker.
Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten