Joris wil heel graag een nieuw moestuintje, omdat zijn oude door een foutje verloren is gegaan. Een medewerker van de Albert Heijn is echter allesbehalve behulpzaam...
Je kent ze vast wel: die berichtenkaartjes die je in de Albert Heijn kan ophangen. Je kan een vraag stellen aan het winkelpersoneel, over uitbreiding van het assortiment of een andere suggestie. De kleine Joris had echter een verzoekje aan de Albert Heijn: zijn vader ligt in het ziekenhuis, en er is iets mis met met het moestuintje wat hij had gekregen:
Joris schrijft in zijn basisschoolhandschrift:
"Lieve Albert Heijn,
Ik had voor papa een tuinkersje van moestuintje om in zijn kamer in het ziekenhuis te zetten. Maar ik was vergeten water te geven. Hebben jullie alsjeblieft een nieuwe voor ons?
Joris"
Het ronduit botte antwoord dat hij daarop ontvangt, is genoeg om ieder hart te breken:
Albert Heijn-medewerker Dries heeft kennelijk geen hart, en is resoluut. Het hek gaat van de dam als Joris ook maar één moestuintje krijgt voor zijn zieke vader. Basta!
Eén alerte Twittergebruiker genaamd Han Altena zag het briefje echter hangen in zijn lokale Albert Heijn, en maakte een foto van het geheel. Op het social media-platform liet hij weten deze gang van zaken niet te pikken:
"Dit ga je niet menen toch Albert Heijn?"
Dat was het enige dat hij vroeg. En gelukkig voor Joris gíng Albert Heijn dat ook niet menen. De klantenservice van de supermarktketen reageerde geschokt en zei toe alles alsnog in orde te maken:
En hoe zit het met de Albert Heijn-medewerker Dries? Nou, die is van z'n lang zal z'n leven nog niet jarig. Z'n werkgever heeft een flink appeltje met hem te schillen:
Wil je ook zorgen dat Joris z'n moestuintje krijgt? Deel dan dit bericht op Facebook en Twitter met de hashtag #FindingJoris! De arme jongen heeft het al zwaar genoeg met een vader in het ziekenhuis.