Komkommertijd is aangebroken, en dus moeten we iets hebben om ons druk over te maken.
Het is zomervakantie en je weet wat dat betekent: de media hebben niet zo heel veel om mee te werken. Ja, de formatie gaat verder, maar ook uit Den Haag komt het nieuws bepaald niet als een soort van tsunami naar buiten. Het is hier een leuke uitspraak, daar iets aardigs, maar dat is het dan wel.
Dus wat doen de media in zo'n situatie? Simpel: ze creëren gewoon een crisis. Want als er een crisis draaien zij betere cijfers en dus een hogere omzet. En ja, als puntje bij paaltje komt gaat het ze alleen dáár om.
In zijn nieuwe vlog gaat
Jan Roos dan ook terecht los op deze hysterie. Hoe meer informatie bekend wordt, hoe duidelijker het is dat er eigenlijk niet zo heel veel aan de hand is... terwijl we eerst nog te horen kregen dat we onze
eieren massaal op straat moesten gooien. Want 'levensgevaarlijk.'
Roos begrijpt dat dit niets meer of minder dan een spelletje is van de media, die gewoon niets anders hebben om mee te werken. En ja, als er geen nieuws is creëer je het gewoon. Lekker makkelijk!
Natuurlijk is het échte trieste dat er weet-ik-hoeveel kippen vergast zijn om deze zogenaamde crisis te bezweren. De kippen hadden gewoon behandeld kunnen worden door ze op een ander dieet te zetten, maar nee hoor, dat 'kost te veel.' En dus worden ze allemaal razendsnel vermoord. Wel zo gemakkelijk.
Triest, maar zo werkt het tegenwoordig in Nederland -- en de media doen daar lekker aan mee.