DENK is nog steeds niet vies van smerige trucs op sociale media.
Een aantal weken geleden kwam DENK in opspraak vanwege “trollen” op sociale media. De partij zou middels nep-accounts discussies op Facebook en Twitter proberen te beïnvloeden. Het ging zelfs zo ver, dat de partij aanhangers hiertoe aanspoorde. Nadat dit wangedrag bekend werd, beloofde partijleider Tunahan Kuzu beterschap. Toch lijkt het erop dat hij nog steeds niet vies is van misleiding op sociale media.
https://twitter.com/TweetKamer2017/status/839869705125048320
Cijfers wijzen erop dat er een verdachte toename is in het aantal Twittervolgers van de Nederturkse partijleider. Ook nummer twee Farid Azarkan krijgt er binnen een zeer kort tijdsbestek een gigantische hoeveelheid volgers bij. De toename is zo groot, dat er geen sprake kan zijn van een normale groei. Dit gaat hoogstwaarschijnlijk om gekochte volgers. Nepaccounts dus, om de indruk te wekken dat de aanhang van DENK veel groter is dan daadwerkelijk het geval is.
Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken. Dit gezegde gaat ook op voor de heren van DENK, gezien hun herhaaldelijke trollgedrag op sociale media. Beloven dat je geen gebruik meer zult maken van nepaccounts, om vervolgens doodleuk door te gaan met deze misleiding. Het zoveelste bewijs dat Tunahan Kuzu en zijn DENK-kameraden leugenaars zijn van de bovenste plank.