De NS maakt er al decennia een puinhoop van. Tijd om het bedrijf en diens top tot de verantwoording te roepen.
ConsumentenClaim -- een organisatie die gespecialiseerd is in het indienen van massa-schadeclaims -- wil de NS voor de rechter slepen. De reden? Maar liefst 10.000 treinreizigers vinden dat de NS stelselmatig een wanprestatie levert door te kleine treinen in te zetten. Daardoor zitten de treinen stelselmatig stampvol.
Directeur Stef Smit zegt dat ConsumentenClaim het geprobeerd heeft op te lossen met de NS zelf, maar de arrogante OV'er gaf geen thuis. Treinreizigers hebben maar te accepteren dat ze als vee behandeld worden. De NS is namelijk groot en machtig en zij zijn dat niet. Ha-ha, jammer dan!
Hilarisch genoeg heeft de NS geschokt gereageerd op de schadeclaim. Dit is wat De Telegraaf daarover bericht:
Bij de NS zeggen ze ervan te schrikken "dat we in Nederland zo met elkaar omgaan". "Dit soort Amerikaanse toestanden helpt de reiziger niet", reageert het bedrijf op de ontvangen dagvaarding.
Waar haalt de NS in vredesnaam de euvele moed vandaan om dat te roepen? Zijn ze daar dan helemaal knettergek? Zoals ConsumentenClaim terecht zegt moet 45 procent van de treinreizigers vaak langer dan een kwartier staan, zitten er intercity's geen handgrepen waaraan reizigers zich kunnen vasthouden, en -- oh ja -- kunnen reizigers soms niet instappen omdat er gewoon geen ruimte is.
Weet je NS, volgens mij horen we zo niet met elkaar om te gaan. Waar ik vandaan komen behandelen we mensen namelijk met respect en op humane wijze. Jullie doen dat heel anders: voor jullie zijn mensen net koeien, die je gewoon lekker opstapelt in een wagon. Als ze niet kunnen ademenen door het gebrek aan ruimte hebben ze pech. Ze gaan immers toch naar de slachtbank. Dát is hoe de gemiddelde spitsreiziger zich in de trein voelt -- en dat komt allemaal doordat de NS het verdomd om een extra euro'tje uit te geven aan het inzetten van een paar wagonnen extra.