Volgens hoogleraar Hans-Werner Sinn van de Universiteit van München houdt de Europese Unie haar burgers voor de gek met de zogenaamd 'klimaatvriendelijke' elektrische auto, dat stelt de professor in een schrijfsel in de Belgische krant De Tijd. De EU stelt normen betreffende uitstoot vast, maar deze zijn volgens Sinn te strikt waardoor het voor ingenieurs onmogelijk is om eraan te voldoen.
Volgens Sinn zijn die strikte eisen vanuit Brussel bewust zo gekozen om daarmee een 'geforceerde transitie naar elektrische auto's' te verwezenlijken. Maar welke auto's dan precies? Ook stelt de EU volgens de Duitse professor 'onmogelijke doelstellingen' die de Duitse industrie weleens kapot kunnen maken of ernstig kunnen hinderen in hun concurrentiekracht. Sinn zegt het volgende over de EU-regels:
"De Europese Unie ging flink uit de bocht met haar CO2-regulering die van start ging op 17 april 2019. Vanaf 2030 moeten Europese autobouwers voor hun wagens een gemiddelde uitstoot van amper 59 gram CO2 per kilometer kunnen voorleggen. Dat komt overeen met een brandstofverbruik van 2,2 liter diesel per 100 kilometer. Dat is gewoon onmogelijk."
Het staat er duidelijk: het is vooralsnog onmogelijk een verbrandingsmotor te ontwikkelen die slechts 2,2 liter diesel per 100 kilometer verbruikt. Maar dat is wel de eis van de EU om daarmee een 'geforceerde transitie naar de elektrische auto' te verwezenlijken. Echter kampt de Duitse EV-industrie met een grote achterstand op de Amerikaanse, met name Tesla, waardoor de Duitse autofabrikanten veel kunnen verliezen, daarom schrijft de professor uit München (ja, de autostad) verder in zijn stuk:
"Zelfs de bekwaamste ingenieurs kunnen geen verbrandingsmotoren bouwen die voldoen aan de normen die de EU voorschrijft. Maar blijkbaar is dat net de bedoeling: de EU wil de uitstoot van het wagenpark naar beneden krijgen door een geforceerde verschuiving naar elektrische auto’s. Die formule van de EU is een reusachtig boerenbedrog. Ook elektrische wagens stoten flink wat CO2 uit, het enige verschil is dat de uitlaatpijp bij de energiecentrale ligt."
De vraag is natuurlijk waarom de EU zo plotseling inzet op het lamleggen van de Duitse auto-industrie, terwijl de Duitsers zogenaamd in Brussel de baas zijn. Hoe opmerkelijk! De Duitsers -of op z'n minst haar auto-industrie- zijn blijkbaar niet volledig in control in Brussel. En dat terwijl de elektrische auto niet eens 'klimaatvriendelijk' is en pas na honderdduizenden kilometers rijden enige winst pakt op de benzine- en dieselmotoren:
"De Oostenrijkse denktank Joanneum Research publiceerde onlangs een grootschalige studie in opdracht van de Oostenrijkse autofederatie ÖAMTC en haar Duitse tegenhanger ADAC. Dat onderzoek bevestigt de eerdere bevindingen. Een middelgrote elektrische wagen in Duitsland moet 219.000 kilometer afleggen vooraleer hij beter begint te doen dan een dieselwagen wat betreft CO2-uitstoot. Het probleem is dat wagens in Europa gemiddeld slechts 180.000 kilometer meegaan."
Schijnbaar is er dus een grote scam gaande in Europa, de vraag is echter wat er achter deze 'geforceerde transitie'-scam zit. Zijn het domme politici? Of werken corrupte politici mee aan een groter nog onbekend plan? Het lijkt in ieder geval niet de Duitse auto industrie te zijn, die juist heel veel te verliezen heeft bij de door Brussel 'geforceerde transitie naar de elektrische auto'.
De professor zegt er het volgende over:
"Ofwel wisten ze niet wat ze deden, ofwel namen ze de Europeanen willens en wetens bij de neus."
De professor blijft vaag in zijn duiding over de herkomst van de strikte EU-regels. Wellicht dat hij in de toekomst meer duidelijkheid gaat geven.