Net als alles zijn ook
kerstpakketten onderhevig aan trends. Je kunt echt niet aankomen met een pakket dat tien jaar geleden in de mode was: een kerstpakket moet met zijn tijd meegaan. En dus is het tijd om eens te gaan kijken wat er allemaal is veranderd op het gebied van kerstpakketten. Wat is er nieuw op het gebied van kerstpakketten in 2017? Met welke pakketten kun je wel aankomen en welke zijn absoluut outdated?
1. Fastfood is uit den boze
Er zijn heel veel fastfood kerstpakketten. Ze zitten volgestouwd met ongezonde hapjes, zoals zakken chips. Deze pakketten worden steeds minder verkocht en sommige types zijn zelfs uit de handel genomen. Dat komt onder andere omdat er steeds vaker goede voornemens zijn om gezonder te gaan leven of te gaan diëten, waarbij zo’n kerstpakket dus niet helpt…
2. Wijnpakketten en theepakketten doen het goed
Pakketten met etenswaren moeten maar net iemands smaak zijn. Daarom wordt er elk jaar veel weggegooid wat mensen niet gebruiken. Bij wijn en thee is dat niet zo. Werknemers die een kerstpakket met wijn of thee kregen en dat zelf niet lustten, gaven het weg aan anderen. Zodoende levert het minder afval op en meer blije gezichten.
3. Belevenissen en waardebonnen zijn ‘in’
Het raakt steeds meer in de mode om belevenissen en waardebonnen als kerstpakket aan te bieden. Dat past beter bij de individuele wensen van de werknemers. Populaire belevenissen zijn welness arrangementen of een waardebon van een sportschool. Voor werkgevers zijn dit ook goede keuzes, want de werknemers raken meer ontspannen en zullen beter presteren.
4. Fairtrade en biologisch worden gewaardeerd
Waar men eerst alleen blij werd als er maar genoeg chocola en chips in het kerstpakket was gestouwd, is er nu een verandering naar ‘goed voor het geweten’. En dat betekent dat fairtrade en biologische pakketten extra waardering krijgen. Hiervan kunnen de werknemers genieten met een zuiver geweten: er zijn geen mensen uitgebuit en ook het milieu is er niet slechter van geworden.
Kerstpakketten in 2017 gaan vooral in de richting van beleving en gevoel. Er wordt minder egocentrisch gedacht en meer rekening gehouden met anderen en met het milieu. Ook wordt het kerstpakket steeds vaker toegespitst op persoonlijke voorkeuren van werknemers. Zo wordt het ook vaker mogelijk dat werknemers zelf kiezen uit een aantal pakketten. Heb jij nog weinig inspiratie of wil je de verschillende kerstpakket-ideeën live zien? Dan is er een prachtige
showroom in Eindhoven waar je alle mogelijkheden rustig kunt bekijken. Je krijgt er ook gratis advies als je met vragen zit. Je komt dus altijd aan met het juiste kerstpakket!