Net als ieder jaar heeft een bedrijf in 2016 ook de award gewonnen voor de slechtste slogan van het jaar. De Utrechts kapper en barbier Local Heroes is de trotse eigenaar van deze prijs.
Net als veel andere bedrijven probeerde Local Heroes creatief te zijn met een slogan die mensen deed lachen en hen zou bijblijven. Nou, dat is geluk. Helaas gebeurde dat niet helemaal om de juiste redenen:
Je hebt slechte slogans én de slogan van de Utrechts kapper en barbier Local Heroes: 'Zit je hair cut?' Het bedrijf won de verkiezing voor de slechtste slogan van 2016. De slogan 'Your shit is my food' van een Haagse loodgieter werd nipt tweede.
De winnaar ontving 3.200 van de 15.000 uitgebrachte stemmen. Daardoor bleef de kapper de Haagse loodgieter nét voor. Ergens is dat wel jammer, natuurlijk. Your shit is my food is immers zo walgelijk dat het deze prijs zeker óók verdiende.
De derde prijs ging naar een lingeriezaak uit Epe die met de slogan "tiet voor een goede BH" adverteert. Ook leuk, maar toch echt wel minder indrukwekkend dan de nummers één en twee. Een derde plek was dus het beste waar deze zaak van tevoren op mocht hopen.
Het mooiste van de winnaar is natuurlijk dat de slogan zo ontzettend slecht is, dat 'ie juist ook ongelooflijk vermakelijk is. Zit je haircut. Ha! Die is echt verzonnen door een mafketel die heel graag creatief en grappig wil zijn, maar daar overduidelijk niet in slaagt. En juist daardoor is de slogan juist weer vreselijk grappig.