Eerste meende de overheid zo'n 7 a 8 miljoen kwijt te zijn om alles te regelen rondom de verlaging van de maximumsnelheid. Maar zoals het gaat bij ieder project van de overheid zijn de kosten dubbel zo hoog. Dus in plaats van zo'n 8 miljoen zal Rijkswaterstaat zo'n 19 miljoen euro nodig. Flinke mis schatting van de overheid dus...
Zo'n 4000 nieuwe borden moeten worden vervangen, maar dat is niet wat de kosten zo opjaagt. Veel software heeft ook aanpassing nodig, en dat is waar de kosten niet goed geraamd zijn.
,,Maar dat waren de eerste inschattingen van de kosten tot half maart, ook daarna moet er nog het nodige gebeuren. Zo worden er dan nog hectometerbordjes met snelheidsaanduiding geplaatst, draaiborden bij de spitsstroken aangepast, zijn er aanpassingen in de verkeerscentrales en komen er nog extra verkeersborden”
Het wordt al met al een enorme klus om dit voor elkaar te krijgen, onze snelwegen staan vol bordjes, en al deze borden die niet meer gelden dienen dus vervangen te worden.
Ondertussen zegt de politie doodleuk dat ze niet aanpassing helemaal niet gaan handhaven, ze hebben daar de mankracht niet voor. Dus steken ze liever hun tijd in meer waardevollere zaken.
,,Wij kunnen onze capaciteit wel ergens anders gebruiken.”