Christine zegt zelf dat ze 'gehaast' was en hoopt dat het probleem snel wordt opgelost. Al direct na de foutieve overschrijving nam ze contact op met haar bank. Die vertelden haar dat de fout binnen twintig dagen zou worden rechtgezet: "
De medewerker beloofde dat ik het geld snel terug zou krijgen: binnen twintig dagen". Maar vervolgens gebeurde er helemaal niets en bleef mevrouw Tygat bellen. In de meeste gevallen worden foutieve overschrijvingen gecorrigeerd. U kent het wel, wanneer de Belastingdienst een fout maakt in uw voordeel, dan kunt u zeker brieven verwachten. Maar nu het voordeel uitvalt richting de Belgische fiscus blijft het dus muisstil. Mevrouw Tygat heeft ondanks haar goede intenties de deksel op de neus gekregen van de Belgische autoriteiten. Maar daar komt nu wellicht verandering in.
Na een half jaar lang telefoneren om de fout te laten corrigeren is er niets gebeurd. Daarom nam mevrouw Tygat contact op met haar burgemeester Vincent Van Quickenborne, die liet weten dat dergelijke foutieve bijschrijvingen gewoon moeten kunnen rekenen op een solide afhandeling: "
Voor een goedwerkende overheid is dit niet normaal" Voor een Belgische overheid dus wel, maar laten we niet verzanden in scheve grappen in de vroege ochtend. Hoe het ook zij, mevrouw Tygat heeft de mensen wel op haar hand ondertussen. Zo liet een woordvoerder van de FOD Justitie-dienst al weten dat de foutieve storting moet worden rechtgezet:
"Het is niet de bedoeling dat deze vrouw al zo lang op haar geld wacht. We gaan zo snel mogelijk uitzoeken wat er is misgegaan en zorgen dat ze haar geld terugkrijgt."