Onderwijsorganisaties hebben hun buik vol van agressieve of anderszins criminele scholieren.
Daarom wordt dit soort klastokkies nu de oorlog verklaart.
De Telegraaf bericht dat de onderwijsorganisaties voor een strakker schoolregime pleiten. Hierdoor moeten deze misdadige scholieren
aan banden worden gelegd:
Desnoods moeten politie, openbaar ministerie en jeugdinstellingen preventief meehelpen excessen de kop in te drukken.
Vanwaar plotseling dit pleidooi? Simpel. Een 16-jarige scholier in Roermond probeerde onlangs een leraar van het Orthopedagogisch en Didactisch Centrum in die stad met chemicaliën uit het scheikundelokaal te vergiftigen.
Vrij verrassend, gaat dat blijkbaar zelfs de D66'ers die het binnen ons onderwijssysteem voor het zeggen hebben net een beetje te ver. Relschoppen? Oke. Je klasgenootjes en je leraren terroriseren en het leven onmogelijk maken? Geen punt. Maar vergiftigen? Tja, dat kan toch echt niet.
Dit pleidooi betekent feitelijk natuurlijk het einde van de jaren 70 mentaliteit. U weet wel, die onderwijstheorie waarin scholieren als 'partners' worden gezien.
Deze idiote theorie kan nu failliet worden verklaard. Kinderen zijn geen 'partners in onderwijs' en dienen niet als volwassenen behandeld te worden. Ze zijn kinderen: minderjarigen. Ze moeten doen wat hun docent ze vertelt. Een grote bek past daar niet bij, en dat geldt ook voor 'inspraak'.
Als de onderwijsbonden dit soort wangedrag werkelijk willen uitroeien moeten ze ook pleiten voor een terugkeer naar het oude onderwijsmodel. U weet wel, de opzet van de jaren vijftig en zestig: toen kinderen gewoon deden wat hun verteld werd en hun best deden op school. Weigerden ze dat, dan werden ze hard aangepakt; of door de docent, of door de ouders, liefst door beide. Bart Simpson is hartstikke leuk, maar alleen omdat het een cartoonfiguur betreft. In het echt moet zo'n leerling keihard aangepakt worden. Punt.