Waar vroeger concurrenten naast elkaar stonden bij de advertenties in de krant, is dit tegenwoordig wel even een ander geval. Concurrenten kunnen elkaar vandaag de dag veel eenvoudiger de loef afsteken. Online is er namelijk van alles mogelijk om de klanten bij de concurrent weg te halen en houden. Hoe jij ervoor zorgt dat je online beter zichtbaar bent dan de concurrentie? Vijf tips.
1. Wie schrijft die blijft
Inhoudelijk unieke en goede content zorgt ervoor dat jouw site beter gevonden wordt dan die van de concurrent. Besteed dus ook iedere week even tijd aan het schrijven van een blog of laat deze schrijven door iemand. Het is belangrijk niet één keer per jaar 100 blogs online te gooien, maar dit juist te verspreiden over het jaar. Uiteraard mét de juiste interne en externe linkjes.
2. Social media
Het hebben én houden van social media pagina’s is ook een belangrijk aspect. Maar ook hier geldt dus de voorwaarde van goed onderhoud. Link in je posts naar websites en bijvoorbeeld recent verschenen blogs. Kost ook wat tijd, maar je krijgt er zeker iets voor terug.
3. Werk samen
Door samen te werken met andere websites door middel van zogenaamde
linkbuilding kun je ook mooie resultaten behalen. Dit is echter wel een zeer tijdrovend klusje dus
linkbuilding uitbesteden is een goed idee. Vaak hebben professionele partijen die dit doen ook al een sterk netwerk waardoor zij efficiënt hieraan kunnen werken.
4. Reviews
Vraag tevreden klanten ook reviews te schrijven onder artikelen en blogs. Door interactie te creëren op je site zorg jij ervoor dat bijvoorbeeld Google denkt; hé, hier gebeurt iets. Doordat dit dan niet van alleen jezelf, maar ook externe partijen komt creëer je interactie en dat levert weer een beter resultaat op.
5. Nieuwste tools
Er worden voor sites steeds nieuwe plug-ins en versies daarvan geïmplementeerd. Door deze te gebruiken op je site, houd jij een inhoudelijk recente site bij. Dit zorgt ervoor dat je goed gevonden wordt omdat je op technisch gebied helemaal bij bent. Alles uiteraard beveiligd met een SSL-certificaat. Ook iets waar Google (en jij dus ook) blij van wordt.
Kortom, een site hebben is stap één maar een site onderhouden is wel echt een belangrijke stap twee. Zeker wanneer jij je concurrenten voor wilt blijven. Met vijf bovenstaande tips ben je al een heel eind op weg!