Gift Campaign expansie & groei!

Economie01 nov 2022, 7:00
Wat is Gift Campaign?
Gift Campaign, een bedrijf gevestigd in het hart van Barcelona, is toegewijd aan het leveren van gepersonaliseerde relatiegeschenken en promotieartikelen. Met oprichters die meer dan 20 jaar ervaring hebben in de sector van relatiegeschenken voor reclamedoeleinden is Gift Campaign op weg om de Europese markt van relatiegeschenken te veroveren. Op dit moment actief in Spanje, Italië, Frankrijk, Portugal en sinds een jaar in Nederland. De expansie gaat door om een leider te worden in de sector van relatiegeschenken in Europa. Sinds begin september is Gift Campaign ook te vinden in Duitsland! 
Het doel van dit bedrijf, opgericht door Diederik de Koning en Oriol Badia, is om de manier waarop zakelijke merchandising wordt ingekocht te veranderen om deze aan te passen aan de nieuwe technologieën van de 21e eeuw, via een online platform. Het bedrijf streeft er voortdurend naar om zich aan te passen aan nieuwe trends en de uitgebreide catalogus alsmaar te verbreden en vernieuwen gebaseerd op die trends en ontwikkelingen in de markt. Het bedrijf is inmiddels een zeer prominente entiteit binnen de promotionele markt. In staat geweest opnieuw behoeften te begrijpen en haar klanten persoonlijk te begeleiden. Daarnaast zichzelf opnieuw uit te vinden en innovaties in het bedrijfsmodel te bieden. 
Innovatie door persoonlijk contact.
Gift Campaign onderscheidt zich van de rest in de sector door een online personalisatiemodel voor relatiegeschenken te supplementeren met persoonlijk advies, hoogwaardige kwaliteit en uitgebreide klantenservice bij elke bestelling die geplaatst wordt. Dankzij meer dan 15.000 producten die op de website te vinden zijn, is het bedrijf erin geslaagd het concept van online verkoop te verbeteren door de voordelen van e-commerce te combineren met persoonlijke aandacht voor elke klant. 
De klantenservice bij Gift Campaign heeft een zeer snelle responstijd. “Ze beantwoorden niet alleen uw vragen tijdens het bestelproces, maar maken ook een virtueel voorbeeld van uw gewenste relatiegeschenk, zodat u precies weet hoe het eruit komt te zien.” “Het eindresultaat kunnen zien is voor onze klanten om te begrijpen in welke positie en maat het bedrijfslogo op het gewenste product gedrukt wordt. Op deze manier kunnen we makkelijker de nodige aanpassingen doorvoeren, of dit nu gaat om het ontwerp, het type product of de druktechniek” legt Badia uit.
Persoonlijke aandacht voor elke klant is dus essentieel bij Gift Campaign. Op de website worden allee aankoop, budget en bedrukkingsmogelijkheden aangeboden. Tijdens het aankoop-proces wordt er voortdurend aandacht gegeven aan de klant om eventuele vragen of problemen op te lossen. Het aankoopsysteem is ook zo simpel mogelijk gemaakt. In een paar klikken kies je de gewenste kleur, printtechniek en printregio en daarnaast het totale bedrag. Vervolgens is online een offerte aan te vragen of kan de aankoop rechtstreeks aangevraagd worden.
“De marketingmanager van een bedrijf die zijn relatiegeschenken bij ons laat bedrukken heeft alles wat zij/hij nodig heeft binnen handbereik. Met één klik is jouw bedrukte item te zien met alle exacte details van de aankoop, evenals de mogelijkheid om de bestelling rechtstreeks via het online portaal te plaatsen. Dit bespaart voor zowel de klant als voor onszelf tijd en kosten” – zegt Diederik de Koning, CEO van Gift Campaign.
De relatiegeschenken sector blijft groeien. Steeds meer bedrijven maken gebruik van gepersonaliseerde bedrukte geschenken als strategisch onderdeel van hun marketingcampagne. De meeste relatiegeschenken zijn namelijk alledaagse producten die normaal gesproken onopgemerkt zijn door hun dagelijks gebruik. Dit is natuurlijk een voordeel voor dit soort relatiegeschenken omdat ze daarom nooit uit de mode raken!
Het gebruik van promotionele producten heeft grote voordelen. Volgens de PPAI (Promotional Products Association International) ontvangen 8 op de 10 mensen graag gepersonaliseerde geschenken en wil 96% graag weten of merken deze relatiegeschenken aanbieden. Bovendien heeft 82% een beter beeld van een bedrijf en merk na het ontvangen van een relatiegeschenk of merchandising.
Dit heeft ertoe geleid dat het verkoop van relatiegeschenken niet gestopt is met groeien. Ondanks de daling van investeringen in de reclamesector als gevolg van de pandemie, is normaliteit weer teruggekeerd in 2022. Promotieartikelen blijven daarbij een voorkeursoptie voor merken om reclame te maken. 
Corporate merchandising is zeer effectief, zoals verschillende onderzoeken aantonen. Het helpt de potentiële klant zich meer verbonden te voelen met het bedrijf, het stelt nieuwe werknemers ook in staat om makkelijker te integreren, daarnaast zorgt het ook voor een gevoel van loyaliteit naar het bedrijf toe. Een goedkope, praktische maar zeer effectieve vorm van reclame.
Gift Campaign breidt uit!
In de Covid periode is er bij Gift Campaign zeker niet stilgezeten, dat blijkt uit de snelle groei van het bedrijf. Nu alles weer terug naar normaal gaat, is er na een periode van 2 jaar thuiswerken, simpelweg niet genoeg plek meer op het kantoor. 
“De groei van het bedrijf heeft ook te maken met het feit dat Gift Campaign zoekt naar autochtone mensen uit elk land waar het bedrijf actief is, om de markt lokaal te beheren en zo iedere klant zo goed mogelijk van dienst te staan” – aldus Oriol Badia.
Met een uitbreiding van klantenservice, business intelligence en het marketingteam was het tijd voor een groter kantoor! Gift Campaign is daarom sinds kort verhuisd naar een groter kantoor om de groei van het bedrijf en haar medewerkers te kunnen faciliteren. 
De relocatie komt als een gevolg van de fenomenale groei over de laatste paar jaar, met het personeelsbestand dat nu toegenomen is tot meer dan 50 mensen in dienst vergeleken met de 20-30 voorheen. Simpel gezegd is het bedrijf het oude kantoor ontgroeid en is het nieuwe kantoor een spannende nieuwe progressieve ontwikkeling voor het bedrijf.
De recente verhuizing brengt natuurlijk nieuwe mogelijkheden met zich mee, met meer ruimte is het voor Gift Campaign mogelijk om zich intern verder uit te breiden. Nu de verhuizing compleet is kan het bedrijf zich opnieuw focussen op het veroveren van de Europese relatiegeschenkenmarkt.
De lancering in Duitsland markeert daarbij de nieuwste uitdaging voor het bedrijf. Zo zet het bedrijf de internationale Europese expansie voort. 
Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten