image001 19

6 tips voor online betalingsbeveiliging voor kleine bedrijven 

Economie10 dec , 10:30

Kleine bedrijven realiseren zich vaak niet welk risico ze vormen voor zichzelf en hun klanten. Ze gaan ervan uit dat hackers alleen de systemen van grotere organisaties hacken. Dit is echter niet waar. Volgens Forbes is de kans dat kleine bedrijven het doelwit worden van cybercriminelen zelfs drie keer zo groot als die van grotere bedrijven. Gelukkig zijn er een aantal best practices voor online betalingsbeveiliging die bedrijven en hun klanten kunnen beschermen. Hier zullen we de belangrijkste tips bekijken, die ook bij online gokken met iDeal een must zijn. 

Implementeer Secure Electronic Transaction (SET)  

SET is een raamwerk en digitaal protocol dat is ontworpen om de veiligheid van veilige online betalingen te verbeteren. SET is ontwikkeld in samenwerking met bekende kaartbedrijven zoals VISA en Mastercard en versleutelt alle creditcardgegevens, waardoor persoonlijke informatie wordt verborgen voor frauduleuze actoren. Bovendien voorkomt SET dat handelaren de persoonlijke gegevens van de kaarthouder kunnen bekijken of openen, wat de veiligheid van de transactie verder verbetert.

Gebruik tweefactorauthenticatie

Het implementeren van tweefactorauthenticatie is een eenvoudige maar effectieve manier om een ​​beveiligingslaag toe te voegen aan je digitale betalingsproces. Het houdt in dat je de klanten vraagt ​​om een ​​extra vorm van digitale identificatie te verstrekken voordat ze een transactie kunnen voltooien. Veel bedrijven sturen bijvoorbeeld een unieke code naar het e-mailadres van de klant of als sms-bericht naar hun smartphone, die ze moeten invoeren om de transactie te verifiëren. Maar zorg ervoor dat tweefactorauthenticatie zo frictieloos mogelijk is.

Maak sterke wachtwoorden verplicht

Cybercriminelen proberen gebruikersaccounts te hacken met de meest gebruikte wachtwoordcombinaties van namen, verjaardagen en meer. Klanten vragen om zich aan te melden met een sterk wachtwoord kan een extra verdedigingslinie toevoegen. Mocht het zo zijn dat een klant zijn wachtwoord niet meer weet, dan moet er een 'wachtwoord vergeten'-functie zijn waarmee de klant zijn wachtwoord opnieuw kan instellen.

Sla geen betalingsgegevens van klanten op

Het is raadzaam voor bedrijven, met name kleine bedrijven, om geen gevoelige betalingsgegevens van klanten op te slaan. De meeste hackers richten zich op kleine bedrijven vanwege hun gebrek aan beveiliging. Daarom is het het beste om deze informatie niet te bewaren om te voorkomen dat deze in de handen van de verkeerde personen valt. Als je bijvoorbeeld een website voor financiële planning hebt die gebruikers helpt om efficiënt belasting te besparen, heb je de financiële gegevens van elke gebruiker nodig. Maar als je alle gegevens blijft opslaan, vergroot je de kans op een potentiële cyberdreiging.

Ontvang een SSL-TLS-certificaat

SSL staat voor Secure Sockets Layer. Het is een beveiligingstechnologie die de communicatie tussen de webbrowser van de klant en de betalingsdienstaanbieder versleutelt. Transport Layer Security (TLS) is de geüpgradede versie van SSL die bestaande SSL-kwetsbaarheden verhelpt. Het is momenteel de industriestandaard. TLS authenticeert efficiënter en blijft gecodeerde communicatiekanalen ondersteunen.

Informeer medewerkers over de beveiligingsprotocollen

Datalekken ontstaan ​​vaak door menselijke fouten. Daarom moet iedereen die toegang heeft tot klantgegevens, of je nu de enige bent of je werknemers, getraind zijn in het omgaan met gevoelige informatie. Informeer je werknemers over het implementeren van e-mailversleuteling en over het herkennen en aanpakken van verdachte teksten of e-mails die mogelijk phishing zijn voor inloggegevens. 

Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten