Dit is wel heel bijzonder. Zogenaamde dierenrechtenactivisten - dat wil zeggen, extreemlinkse mafketels - hebben vandaag het officiële staatsportret van koning Charles bewust beschadigd. Dat deden ze om aandacht te vragen voor de behandeling van dieren. Ofzo.
Natuurlijk is het altijd vreselijk dat kunst beschadigd wordt door extreemlinkse gekken. Die merkwaardige mafketels doen dit soort dingen steeds vaker. Serieuze kunst moet eraan geloven. Van Gogh. Rembrandt. Da Vinci.
Het is om doodziek van te worden.
Toch hebben we vandaag minder slecht nieuws. Want, ja, hoewel het natuurlijk niet goed is om kunst te vernielen gaat het dit keer om het eerste officiële staatsportret van koning Charles. Dat portret is op elke mogelijke manier walgelijk. Het is 'moderne' kunst, wat inhoudt dat het nergens op slaat, en het is ook nog eens zo geschilderd dat het je heel serieuze demonische vibes geeft.
Tja. Als echte kunst vernield wordt is dat natuurlijk walgelijk. Maar dit demonische plaatje? Ik kan er niet om rouwen. De meeste mensen niet, neem ik aan.
(Artikel gaat verder onder deze oproep) Bij De Dagelijkse Standaard maken we ons EXTREME zorgen over de technocratische superstaat in Brussel. Onze vrienden van Cultuur onder Vuur hebben een schitterend boek geschreven over die EU. De titel? "EUSSR: Europa op de snelweg naar een superstaat." De EU is geen nieuwe Verenigde Staten van Amerika, maar een nieuwe Sovjet-Unie. Hoe dat zit legt Cultuur onder Vuur uit in dit geweldige werk. Bestel dit boek nu GRATIS bij Cultuur onder Vuur.
Overigens iets dat wel opvalt. Er stond weer iemand klaar met een camera. Waarom? Ook hoor je mensen op de achtergrond lachen. Tenslotte is er niemand die ingrijpt en de vandalen aanpakt. Nieman geen beveiliging, zelfs geen gewone werknemer daar die denkt: 'Dit pik ik niet.'
Hoe kan dat in vredesnaam?
Je gaat bijna denken dat de elites dit soort acties bewust toestaan. Maar waarom?