shutterstock 2451359921
De knettergekke Labour-mafketels in Engeland kondigen een verbod aan op diesel- en benzineauto's. Bron: snaptheframe / Shutterstock.com

De knallende klimaatidioterie van Labour: verkoop benzine- en dieselauto's verboden na 2030

Buitenland06 jan , 20:30

Ja, je leest het goed. De knettergekke engnekken van Labour in Engeland hebben nu besloten dat de verkoop van benzine- en dieselauto's vanaf 2030 illegaal wordt. Dit nieuws is zo geschift dat je bijna zou denken dat het uit een sciencefictionfilm komt, maar helaas, het is de werkelijkheid.

Deze beslissing komt rechtstreeks uit de hoek van Transportminister Heidi Alexander, die de ban op de verkoop van auto's met een interne verbrandingsmotor heeft bevestigd. Het doel? Een enorme boost voor elektrische voertuigen, want vanaf 2030 mogen er geen nieuwe auto's met benzine- of dieselmotoren meer verkocht worden. En tegen 2035 moeten alle nieuwe auto's en bestelwagens 100% zero-emissie zijn.

Waarom? Omdat Labour vindt dat het hele land moet afstappen van fossiele brandstoffen. Ze beweren dat dit de Britten zal helpen om hun rekeningen te verlagen door goedkope laadopties thuis. Maar kom op, hoe geschift kan je worden? Dit is weer een extreem dure maatregel die alleen maar genomen wordt vanwege de klimaatidioterie.

Deze maatregel is een rechtstreeks antwoord op de beslissing van de vorige premier Rishi Sunak, die de deadline had verschoven naar 2035. Labour zegt nu dat de vorige regering "significant schade heeft toegebracht aan de industrie" door de toekomst van alle soorten voertuigen in gevaar te brengen.

Achterlijker dan dat wordt het natuurlijk niet. Het is juist omgekeerd. Labour zorgt voor chaos en stijgende kosten, niet de voorgaande Tory-regering.

Maar wat betekent dit voor de gemiddelde Brit? Nou, het betekent dat je straks niet meer zomaar een nieuwe auto kunt kopen die op benzine of diesel rijdt. En dat terwijl hybride voertuigen, die nog steeds grote benzine- of dieselmotoren hebben, mogelijk ook aan de kant gezet worden. Er loopt een consultatie tot 18 februari, waarna de overheid met 'stakeholders' zal werken om de voorgestelde veranderingen door te voeren.

Alexander pocht over de uitrol van laadinfrastructuur, met een belofte van £6 miljard aan privé-investeringen tot 2030. Oh ja? Maar hoeveel gaat dit de belastingbetaler kostenEn hoe realistisch is het om te denken dat iedereen zomaar overgaat op elektrisch rijden, vooral met de huidige energieprijzen en de beperkingen in laadinfrastructuur?

(Artikel gaat verder onder deze oproep) Het is tijd om PAL te staan voor elkaar. Voor rechts. Voor Nederland. Voor Ongehoord Nederland. Ja, JUIST in deze tijd. Daarom roepen wij al onze lezers op om NU lid te worden van Omroep ON!, de enige NPO-omroep die jouw en onze waarden deelt. We zien de aanvallen op ON! in de media, en zelfs in de politiek. Maar juist DAAROM moeten we ON! meer dan ooit steunen. Word daarom lid van ON! Vandaag nog. Samen staan we sterk. Als we ON! laten vallen gaan we uiteindelijk allemaal ten onder, DDS incluis!

Dit is de zoveelste stap in de klimaatongein, waarvoor we allemaal de rekening gepresenteerd krijgen. Want ja, in Nederland willen de elites immers precies hetzelfde doen. Dit ongetwijfeld tot grote vreugde van de producenten van e-auto's. Zij hoeven op die manier immers niets te doen om hun product beter (en goedkoper) te maken. Nee, ze krijgen hun 'marktoverwinning' in de schoot geworpen. Door politici.

Poll

Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten