Zero-emissiebeleid zet Nederlandse visserijbusiness op de rand van de afgrond

Binnenland09 nov 2023, 9:00
Het lijkt er sterk op dat het gezonde Hollandse verstand nu definitief overboord is gegooid. In een land waar de visserijtraditie hand in hand gaat met het geronk van dieselbusjes die de verse vis naar de marktpleinen brengt. Het zogenaamde 'zero-emissiebeleid' komt als een ijskoude douche over de ruggen van de hardwerkende vishandelaren. Terwijl de politici van Goes tot Delfzijl hun gezicht weer laten zien om stemmen te hengelen, staan onze Volendamse vishandelaren aan de rand van de afgrond. De koffieautomaat in de hal van P. Bond en Zonen pruttelt, maar het onderwerp dat op de tongen ligt, is verre van warm en geruststellend schrijft de Telegraaf.
"Een absurde maatregel", spreekt Jan Karregat tegen de Telegraaf uit Breukelen, terwijl hij met lede ogen aanziet hoe zijn levensader wordt doorgesneden door beleidsmakers die waarschijnlijk nog nooit een voet op de markt hebben gezet. Elektrische bussen, de zogenaamde stekkerbus, worden ons voorgespiegeld als de redders van het milieu. Maar de waarheid? Ze zijn twee keer zo duur en slepen nog geen half karretje Volendamse paling mee. Wat te denken van een Mercedes Sprinter met een prijskaartje dat hoger ligt dan de gemiddelde Nederlandse woning, maar met de trekkracht van een speelgoedautootje?
En dan hebben we het nog niet eens over de kleine ondernemers, de ruggengraat van onze economie, die Amsterdam en andere grootstedelijke gebieden nu gedwongen de rug moeten toekeren. Schilders, loodgieters, stukadoors – allemaal gegijzeld door een beleid dat discrimineert op wielen. "We komen je huis wel verbouwen, maar over een jaar of wat, nadat je je blauw hebt betaald aan een van de grote jongens," klinkt het cynisch vanuit de mond van menig vakman.
Dit zinloze beleid maakt meer kapot dan je lief is. De bouw zal stilvallen, de markten zullen verpauperen, en de gewone man? Die mag straks een vermogen neertellen voor een onsje verse vis, als hij tenminste niet eerst een jaar op de wachtlijst is gezet.
Help DDS deze moeilijke tijden door te komen. Help ons een vuist te maken tegen de mainstream media én tegen het partijkartel. Strijd zij aan zij met ons. Doneer op BackMe en strijd zij-aan-zij met DDS tegen de globalistische elites.

“Veel kleine bedrijven – schilders, loodgieters, stukadoors, tegelzetters et cetera – hebben laten weten dat ze niet meer zullen werken in Amsterdam” En zo maakt Amsterdam zichzelf kapot met dit zinloze beleid. De bouw gaat instorten en de markt gaat in de handen van een paar…

1
Reply
In de stadsdeelcommissie Amsterdam Nieuw-West is erover gestemd twittert Tanay Bilgin, Stadsdeelcommissielid FVD Amsterdam Nieuw-West, maar alleen FVD en DENK lijken te begrijpen wat er op het spel staat. Zij willen deze waanzin een halt toeroepen, maar de vraag is: is er nog tijd? Is er nog hoop voor de viskarren, of is het 'einde verhaal' zoals Jan Karregat vreest? Als dit beleid landelijk wordt, dan kunnen we wel inpakken. Dan is het niet alleen einde verhaal voor onze viskarren, maar voor de vrijheid om te ondernemen, om te leven, om Nederland te zijn. Een ding is zeker: de stekker moet uit dit stekkerbusbeleid, en wel nu. Voordat het licht voorgoed uitgaat voor de kleine ondernemer.
Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten