Dat de NPO adverteert om mensen naar de NPO te laten kijken, soit. Maar de publieke omroep gebruikt deze methode ook om mensen politiek te beïnvloeden. Dat blijkt duidelijk nu de NPO betrapt is bij het adverteren 'op stikstof' op Google. Vreemd. Kees Eldering verbaast zich erover dat de NPO actief adverteert op stikstof-zoekwoorden. Want ja, dat blijkt duidelijk uit de zoekresultaten die hij kreeg toen hij een dergelijke Google Search deed.
"De NPO adverteert haar mening op Google..." schrijft hij. "Waarom moet stikstof als verdienmodel worden ingezet? Waar slaat dit überhaupt op? Hoezo valt adverteren binnen het mandaat van de publieke omroep?"
Heel goede vragen, natuurlijk. Hoe valt dat in vredesnaam binnen het mandaat van de NPO. En waarom adverteert de NPO niet alleen, maar dan ook nog eens op een manier die ronduit propaganda verspreidt. Kijk maar naar die titel: "Waarom is het een probleem?" Daar is nou juist flink een debat over. Wat ja, er zijn mensen die roepen dat er zo'n probleem is, maar er zijn ook mensen die juist vinden dat het een gecreëerd probleem is; een niet-bestaand probleem.
Goed nieuws! DDS heeft nu een eigen app voor iPhone en iPad, en voor Android-toestellen. Download de app gratis en voor niets in de AppStore of in Google Play voor Android, en blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws. Oh, en als je de app hebt gedownload, laat dan even een 5-sterren recensie achter alsjeblieft. Dat is enorm belangrijk! Dit is hoe de NPO het publieke debat steeds weer probeert te beïnvloeden. Het wordt werkelijk actief gedaan om mensen zoveel mogelijk te indoctrineren. Het gaat ze er niet alleen om dat ze in de politiek iets voor elkaar krijgen, nee, het kartel wil ook dat mensen in hun gedachten beïnvloed worden. En dat is de taak van de mediatak van het kartel; het mediakartel.