Het is een schande dat energiebedrijven amper bereikbaar zijn en consumenten lange wachttijden aan de telefoon en in de app moeten doorstaan. De invoering van het prijsplafond leidt tot chaotische taferelen bij de klantenservice van Eneco en andere energiebedrijven. Veel klanten hebben vragen over het plafond en hun meterstanden, maar kunnen geen hulp krijgen. Bovendien klagen consumenten dat ze hun energiekosten niet langer nauwkeurig kunnen monitoren.
Het prijsplafond is te rommelig, te ingewikkeld en halfbakken. Nu al is het een chaos. Energiebedrijven zijn onbereikbaar en huishoudens weten niet waar ze aan toe zijn. Minister van Klimaat en Energie, Rob Jetten (D66), moet hier iets aan doen en de mensen niet in de kou laten staan! De PVV zal Kamervragen over dit schandalige gedrag stellen.
Pieter Omtzigt heeft er ook voor gewaarschuwd dat het prijsplafond in een chaos zal ontaarden. Maar vooral niet naar deze dossiervreter luisteren Jetten. Het lijkt erop dat het prijsplafond door amateurs in een weekendje in elkaar is geflanst, zodat minister Jetten opgewekt kon vertellen dat de bevolking geholpen wordt. Natuurlijk moet men de belastingen + BTW van de energieprijzen loskoppelen. En dan nog blijft de vraag rijzen: waarom is de energie hier duurder dan elders?
Steun DDS op BackMe: alleen via uw maandelijks of eenmalige gift kunnen we de website draaiende houden en het mediakartel aanpakken. Deze steun is keihard nodig in deze zware economische tijden.
Het is duidelijk dat de burger alleen maar goed is als melkkoe voor de overheid. Terwijl we ons best doen om onze energiekosten te betalen, laat de overheid ons keihard in de kou staan. Het is tijd dat de regering eindelijk luistert naar de behoeften van de consumenten en ons niet langer als melkkoe behandelt.