De bewoners van Rotterdam-Feijenoord worden sinds vandaag ongevraagd en onverwacht geconfronteerd met een links-politieke boodschap op de gevel van het voormalige Unilevergebouw. Men walgt van de negatieve boodschap en het is geen kunst!
De boodschap? ‘How big is the debt of developed countries with the 3rd world’. Deze woorden schreeuwen nu in rauw zwart-wit van de muur, in de pixação-stijl, kenmerkend voor de Braziliaanse kunstenares Eneri. Een actie die onderdeel uitmaakt van het All Caps project, met als doel het voorzien van muren in Feijenoord van zogenaamde street-art schrijft het AD. Maar is dit kunst, of gewoon een poging van linkse activisten om hun agenda op te dringen aan nietsvermoedende bewoners?
Kenneth Steffers, die we nog kennen als politiek verslaggever voor de Dagelijkse Standaard en trotse bewoner van deze buurt, wees ons deze kwestie. "Een goede kennis van mij is graffiti kunstenaar van beroep. Vanwege het aanbrengen van de graffiti in Rotterdam was ze gisteren bij mij te gast als bezoeker. Ze wees mij al direct op de verschrikkelijke muurschildering die totaal niet past in deze stadswijk. Niemand wil tijdens het koken de hele tijd uitkijken op een belerende tekst die de bewoners lijkt aan te spreken dat ook zij schuld hebben aan de mogelijke verdeling van armoede in ontwikkelingslanden."
Volgens Steffers is er al genoeg armoede in Rotterdam en dan vooral op Rotterdam-Zuid. "Geef de mensen iets leuks, maar dit soort boodschappen passen niet in deze wijk, om nog maar te zwijgen over hoe amateuristisch het lijkt te zijn neer gekalkt."
Het lijkt wel of het linkse gedachtegoed, dat zo sterk vertegenwoordigd is in de mainstream media en politiek, nu ook onze straten en buurten infiltreert. In plaats van neutrale of op zijn minst harmonieuze kunstwerken, worden bewoners van Rotterdam-Feijenoord nu elke dag herinnerd aan een schuldgevoel over mondiale ongelijkheden. Deze mensen moeten dagelijks al veel moeite doen om hun hoofd boven wat ter te halen en kunnen daar niet nog een schuldgevoel bij gebruiken.
Waarom niet kiezen voor een kunstwerk dat de diversiteit, kracht en veerkracht van Rotterdam en haar inwoners viert? Waarom niet een afbeelding die saamhorigheid en gemeenschapszin bevordert, in plaats van verdeeldheid zaait?
Help DDS deze moeilijke tijden door te komen. Help ons een vuist te maken tegen de mainstream media én tegen het partijkartel. Strijd zij aan zij met ons. Doneer op BackMe en strijd zij-aan-zij met DDS tegen de globalistische elites.
Steffers’ graffiti-vriendin, geschokt door de provocatie van de muurschildering, heeft al aangeboden om deze te overschilderen met iets dat de cultuur van Feijenoord eer aan doet. Maar de vraag blijft: waarom was dit in de eerste plaats toegestaan? Is dit het nieuwe Rotterdam? Een stad waar linkse propaganda de overhand krijgt en de stem van haar eigen bewoners genegeerd wordt?