Het gaat niet zo goed met grote Nederlandse bedrijven.
ProRail, NS, ING,
en nu KPN. Is er eigenlijk een groot bedrijf dat er wel wat van bakt?
Op woensdag 8 februari jongstleden maakte KPN bekend dat een of meerdere hackers zich toegang hadden verschaft tot een serverdomein in het IT-netwerk van KPN. KPN betreurt deze situatie ten zeerste en het bedrijf kan zich voorstellen dat klanten zich zorgen maken over de bescherming van hun klantgegevens.
Blijkbaar zijn de gegevens van maar liefst 500 klanten gestolen.
Het gaat om voorletters, achternaam, geslacht, adres, postcode, woonplaats, 06-nummer, e-mailadres en wachtwoord.
Tja.
Hoe kan het toch dat het ene na het andere bedrijf er zo'n puinhoop van maakt? Incompetentie alom, iedereen stapelt fout op fout (in het geval van KPN deden ze
blijkbaar pas iets een week na de kraak, en waarschuwden ze klanten pas na
drie weken).
Wat zal hun excuus zijn? "Er lag te veel ijs op de weg? Het was te koud?"