Het is weer eens raak in Nederland. Een klein beetje winterweer, en de NS is meteen in rep en roer. Uitvallende treinen, gestrande passagiers, de hele mikmak.
Je kon er op wachten: er valt anderhalf sneeuwvlokje op het spoor, en meteen zijn duizenden treinreizigers in heel Nederland de dupe van de grenzenloze incompetentie van onze nationale vervoerder, de NS.
Wie vanochtend zijn gordijnen opendeed, zag een prachtig winterlandschap. We hebben er even op moeten wachten, maar eindelijk was het er weer: sneeuw! Het levert beeldschone en idyllische panorama's op.
Wie na het openen van de gordijnen vervolgens op zijn telefoon keek, zag daarna vooral dit:
https://twitter.com/NS_online/status/817651116292931584
https://twitter.com/NS_online/status/817633205440442368
En wie daarover een grote mond durfde op te zetten, kreeg meteen wat quasi-leuke opmerkingen naar z'n hoofd geslingerd:
https://twitter.com/NS_online/status/817662081432428544
Ga er maar aanstaan, als passagier van de spoorweg-monopolist van Nederland. Vallen eerst al je treinen uit vanwege een beetje sneeuw, en krijg je daarna nog zo'n 'ludiek' bedoelde social media-werker die leuk gaat doen om het feit dat jij te laat bent op je afspraak.
Ja. Ik wacht nog altijd op de dag dat de NS competent gaat worden. En geloof me: dat is een nóg langere affaire dan gestrande passagiers die eindeloos staan te dralen op perrons totdat hun trein eindelijk dat beetje ijs getrotseerd heeft.