Google heeft het gehad met zogenaamde content farms. Dat zijn websites die content kopiëren van andere sites, maar net doen alsof ze originele content aanbieden. Een soort van internetdieven dus.*
's Werelds grootste en beste zoekmachine heeft
een verandering in het algoritme doorgevoerd in Amerika. Hierdoor komen sites die weinig toevoegde waarde hebben minder hoog in de resultaten te staan. Omgekeerd geldt dat websites met veel originele content juist hoger op de zoekresultaten komen.
12% van de zoekopdrachten zal beïnvloed worden door het veranderde algoritme.
En dit is nou precies de reden dat Google zo groot, succesvol en inlvoedrijk is. Het bedrijf is altijd bezig zich te heruitvinden en zijn diensten (en producten) te verbeteren. Internetgebruikers willen graag naar de bron van een bepaald nieuwsitem gevoerd worden, niet naar de zoveelste rip-off die verder niets toevoegt.**
*Zoals bijvoorbeeld bepaalde grote kranten die wel nieuws overnemen van websites, maar vervolgens de bron van het verhaal niet vermelden. Gewoon, omdat het kan.
** Zie in dat opzicht trouwens ook de vele websites die precies dezelfde berichten van, zeg, het ANP plaatsen. Allemaal worden ze opgenomen, allemaal met precies hetzelfde artikel.