Apple heeft gereageerd op de claims van Microsoft dat "App Store" een te algemene naam zou zijn om vast te leggen als merknaam. Volgens de producent van de iPhone, Macbook en de iPad (en meer) is dat niet alleen flauwekul, maar ook nog eens buitengewoon hypocriet.
Microsoft heeft tientallen jaren ervaring met claims van algemeenheid rond haar Windows-merk en het bedrijf zou dan ook moeten weten dat de betekenis van een woord beoordeeld moet worden in de context van een substantiële meerderheid van de bevolking," aldus Apple in
een verweer. "Maar Microsoft, dat door de bomen het bos niet meer ziet, baseert haar claims niet op een grondige evaluatie van hoe het relevante publiek de term App Store ziet."
Microsoft vindt dat niet plezant en beweert dat "App Store" simpelweg een synoniem is voor "downloadwinkel".
Apple heeft in deze zaak natuurlijk gelijk. App Store wordt door de overgrote meerderheid van de consumenten geassocieerd met Apple, niet met, zeg, Windows. Als dat laatste bedrijf niet in staat is zelf een mooie naam te verzinnen die net zo'n begrip wordt als "App Store" is dat zijn probleem.