Anticyclisch burqabeleid

Geen categorie01 sep 2010, 8:00

We know about shops and their wily ways. How they evilly pump out the smell of baking bread when you go into the supermarket, how they cunningly place the profitable products at eye-level, etc etc.

Now a new piece of research, “the effect of weather on consumer spending” finds that in addition to being flimsily swayed by our moods, we consumers tend to spend more when it’s sunny. But wait, even shops can’t control the weather, I hear you cry! Don’t you worry.

The experimenters also tested sun lamps, usually used to treat the symptoms of Seasonal Affective Disorder (SAD). It turns out that even artificial sunlight will do the trick and get us spending more.

Aldus deze blog. Als het werkelijk zo is dat zonlicht de koopdrift aanjaagt dan biedt dat mogelijkheden voor liefhebbers van Keynesiaanse politiek: verbied de burqa tijdens recessies en verplicht het vrolijke kledingstuk tijdens expansies. Over vijf jaar staat het in alle sociaal-democratische verkiezingsprogramma's, mark my words.
Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten