Ze begrijpen er bij de Appie nog steeds niets van.
De Telegraaf komt vandaag met het bericht dat de Albert Heijn een charmeoffensief is begonnen om de rel rond Zwarte Piet te sussen. Het wapen dat de supermarkt gebruikt? Een gedicht.
Ja, echt waar. Het is nauwelijks te geloven, maar in plaats van op een volwassen manier in te gaan op de kritiek van mensen die bang zijn dat onze cultuur langzaam wordt afgeschaft komt de Appie met een belachelijk versje aanzetten.
Hoe diep kan de Appie zinken? Denken ze daar nu werkelijk dat de consument nu denkt dat ze hun zorgen serieus nemen? De Albert Heijn spot gewoon met de klagers. Dat is de enige uitleg die ik kan aandragen om de publicatie van dit idiote gedicht te verklaren.
En dat is het niet eens helemaal. De Albert Heijn beweert namelijk dat Zwarte Piet gewoon in de schappen blijft liggen. Ja, d'oh, natuurlijk is dat zo. Voorlopig dan; de producenten van sinterklaas-snoepjes, -chocolade, etc. gebruiken Zwarte Piet op de verpakking. Als de AH al dat soort lekkers vermijdt, kan het helemaal geen Sinterklaas-spulletjes verkopen, wat het bedrijf natuurlijk een fikse tegenvaller zal bezorgen.
Nee, het probleem is dat de Appie actief campagne voert om Piet niet-zwart te maken en in zijn reclamemateriaal nu
blanke kindslaafjes inzet als Pieten. Die producten verkoopt de supermarkt omdat het niet anders kan, maar in het eigen materiaal is Zwarte Piet niet zwart meer.
Als u de Albert Heijn nog niet geboycot had doe dat nu dan maar. Laat die politiekcorrecte weg-met-ons-winkel maar kennis maken met de wilskracht van het Nederlandse volk dat pal voor zijn mooie tradities en cultuur staat.