Het is ongelooflijk! Schiphol, die eens zo trotse luchthaven die onze economie een boost gaf, is bezweken onder de druk van een paar D66'ers. In plaats van zich te richten op groei en vooruitgang, heeft Schiphol besloten om binnen twee jaar alle nachtvluchten te schrappen. Ja, u leest het goed: tussen middernacht en 05.00 uur zullen de landingsbanen leeg en verlaten zijn. Een triest gezicht voor een luchthaven die ooit symbool stond voor de Nederlandse welvaart. De gevolgen van deze verbluffende beslissing zullen enorm zijn. Vakantievluchten en Schiphol als overstapluchthaven zullen onvermijdelijk worden getroffen, wat een zware klap zal zijn voor de luchtvaartindustrie en onze economie. Maar wie maakt zich daar nu druk om? Zolang D66'ers maar lekker kunnen slapen, lijkt alles geoorloofd.
Schiphol doet dit een dag voordat de rechter uitspraak doet in het kort geding van de luchtvaart over de inkrimpplannen van het kabinet. Schiphol ontkent dat dit iets te maken heeft met deze nieuw aangekondigde maatregelen - maar zelfs een kind begrijpt dat ze hier nu natuurlijk wel degelijk mee komen in de hoop die uitspraak te beïnvloeden. Of er al op in te spelen.
Volgens Schiphol is groei vanaf nu niet meer "de heilige graag." "We moeten kiezen voor omwonenden die al zo lang hinder ondervinden," zegt hij.
Ja, want als je
bij een vliegveld in de buurt gaat wonen is het natuurlijk wel heel schokkend dat je die vliegtuigen misschien over je heen hoort vliegen. Jeetje! Hoe kan zoiets?!
Steun DDS op BackMe: alleen via uw maandelijks of eenmalige gift kunnen we de website draaiende houden en het mediakartel aanpakken. Deze steun is keihard nodig in deze zware economische tijden. Gekkigheid, natuurlijk. Maar gelukkig zijn er verstandige mensen die met oplossingen zijn gekomen: misschien moet Schiphol op termijn maar helemaal vervangen worden door een nieuw vliegveld ergens in de provincie, waar niemand er echt last van ondervindt, waar er genoeg ruimte is voor een vliegveld, en waar D66'ers niets te zeggen hebben. Dan kan Nederland misschien toch nog het knooppunt en handelscentrum blijven dat we nu zijn.