Consumenten vaker misleid bij energiecontracten: Waakhond ACM slaat alarm

Binnenland15 mei 2023, 14:00

Het is werkelijk schandalig dat sommige energieaanbieders zo over de rug van nietsvermoedende consumenten willen profiteren. Het is al erg genoeg dat mensen moeten worstelen met hun energierekeningen, en dan komen deze bedrijven ook nog eens langs om hen nog verder uit te knijpen. Het is onacceptabel dat er geen enkel respect is voor de financiële situatie van deze huishoudens.

Het is ronduit verontrustend dat de Autoriteit Consument en Markt (ACM) nu moet waarschuwen voor deze praktijken. Blijkbaar hebben deze bedrijven niet genoeg aan hun hoge winstmarges en willen ze nu ook nog eens hun klanten oplichten. Hoe durven ze!

En wat te denken van die ongevraagde telefoontjes? Het is toch van de gekke dat mensen continu lastig worden gevallen door deze opdringerige verkopers. Ze worden onder druk gezet om snel te beslissen, zonder dat ze de tijd krijgen om zich goed te oriënteren op hun opties.

En dan hebben we het nog niet eens gehad over de misleiding. Consumenten worden voorgespiegeld dat ze goedkoper uit zijn als ze overstappen, terwijl dat in werkelijkheid helemaal niet het geval is. En als mensen er dan achter komen dat ze zijn bedrogen, is het al te laat. Ze zitten vast aan een duur contract waar ze niet onderuit kunnen.

Steun DDS op BackMe: samen pakken we het mediakartel aan. Deze steun is heel nuttig in deze zware economische tijden. Steun ons dus! Dat kan met een groter of een kleiner bedrag... en help ons overeind te blijven in deze moeilijke tijden.

Het is hoog tijd dat deze praktijken een halt worden toegeroepen. De regering moet deze bedrijven keihard aanpakken en ervoor zorgen dat consumenten beter worden beschermd tegen deze malafide praktijken. En als deze bedrijven denken dat ze hiermee wegkomen, hebben ze het mis. Wij zullen blijven strijden voor een eerlijke behandeling van alle consumenten.

Ga verder met lezen
Dit vind je misschien ook leuk
Laat mensen jouw mening weten